İstanbul - Güney Kore Uçak Biletimi Nasıl Aldım? SkyScanner İle Ucuza Uçak Bileti Nasıl Alınır?

Senelerdir planladığım birşey olduğundan bileti nerden alacağım konusunda çok fazla araştırma yapmışlığım var. Neredeyse tüm uçuşları görebileceğim Skyscanner.com ' a girdim. Çünkü tek tek her havayolunun kendi sitesine girip fiyat karşılaştırması yapmaya üşendim. Buradan hemen hemen hepsi görünüyor ne de olsa. Size, bileti nasıl aldığımı; şimdi hazırladığım öylesine bir tarihe göre örnek resimler ile anlatacağım...

İstanbul - Güney Kore Uçak Biletimi Nasıl Aldım? SkyScanner İle Ucuza Uçak Bileti Nasıl Alınır?

Burada; kalkışı İstanbul Atatürk'ü, varışı Güney Kore'nin gitmek istediğim şehri Seul'u seçtim. Seul'de Gimpo ve Incheon olmak üzere 2 tane havalimanı var. Aslında Gimpo, Incheon'a göre daha merkezi yani şehir merkezine daha yakın ama genelde daha pahalı oluyor. Ayrıca Incheon'da daha fazla uçuş oluyor. O yüzden Seul ( Herhangi biri) olacak şekilde işaretledim. Hangisi ucuzsa onu göreyim diye. Tarihten emin değildim bu yüzden tüm ayı görmek istedim çünkü aşağıdada gördüğünüz gibi size seçtiğiniz ayın günlerinin fiyat listesini çıkarıyor. Hangi gün daha ucuzsa onu tercih edeyim diye kalkışı direk gün olarak değil (26.07.17 olarak değil) ay olarak ( 07.17 olarak ) seçtim. Dönüşüm belli olmadığı için tek yönü işaretledim.

İstanbul - Güney Kore Uçak Biletimi Nasıl Aldım? SkyScanner İle Ucuza Uçak Bileti Nasıl Alınır?

Yukarıdaki fiyat listesinden en ucuz fiyatı görüyorsunuz ona göre kendinize uygun tarihi seçiyorsunuz.

İstanbul - Güney Kore Uçak Biletimi Nasıl Aldım? SkyScanner İle Ucuza Uçak Bileti Nasıl Alınır?

Daha sonra o gün ki uçuşlar farklı farklı havayolları ile karşınıza geliyor. Gördüğünüz gibi solda aktarmasız, 1 aktarma, 2 aktarma seçeneklerini işaretledim çünkü genelde aktarmalı uçuşlar daha uygun oluyor. Gideceğim tarihte aktarmasız uçuşlar çok pahalı olduğu için aktarmalı uçuşlara yöneldim. En güzel ve rahat olan aktarmanın Kazakistan'dan olduğunun farkına vardım. Çünkü aktarma yapacağınız yere göre uçuş süreniz ve havaalanında bekleme sürenizle beraber yolculuğunuz çok uzuyor. Aktarma yapacağınız yeri iyi seçmek lazım. Mesela aktarmalı uçuşta bu yolculuk süresi illa uzayacaksa uçuşumun uzamasını değilde havaalanında bekleme süresinin uzamasını tercih ederim. ( Ki öyle de oldu.) Uçakta daha fazla vakit geçirmektense havaalanında vakit geçireyim diye düşünüyordum ama Kazakistan'ın transit yolculara vizesiz olduğunu görünce bari 3-4 saatlik havaalanında bekleme yerine 16-17 saatlik "uzun bekleme" 'yi tercih edeyim, o arada dışarı çıkar Kazakistan'ıda biraz görmüş olurum diye düşündüm.

İstanbul - Güney Kore Uçak Biletimi Nasıl Aldım? SkyScanner İle Ucuza Uçak Bileti Nasıl Alınır?

Neredeyse kendi yapmış olduğum aktarmanın bire bir aynısını sizin için buldum diyebilirim. Çok benzeri.  

İstanbul'dan Kazakistan'ın Almatı şehrine olan uçuş 5 saat 10 dk. Uzun bekleme ( Yani havaalanında bekleyeceğiniz süre ama tabi havaalanında beklemedim. Kazakistan vizesiz diye bu süreyi Almatı'da gezerek geçirdim.)17 saat 50 dk. Almatı'dan Seul Incheon'a olan uçuş 5 saat 40 dk. 

Toplam yolculuğunuz 28 saat 40 dk sürmüş oluyor.
Ama incelerseniz 10 saat 50 dakikasını uçakta geçiriyorsunuz. Normalde İstanbul-Seul aktarmasız uçuşlar zaten yaklaşık 10 saat oluyor. Bu aktarma ile ekstra olarak fazladan sadece 50 dk daha uçakta vakit geçirmiş oluyorsunuz (Uçuşunuz 50 dk daha uzamış oluyor yani.) ve bu görebileceğiniz en iyi aktarmalı uçuş diyebilirim. Ama bunu; havada kalacağınız sürenin değişimi, uçuş kısa sürdüğü için söylüyorum. Yoksa aktarmalı olarak yolculuğunuzu daha kısa süreye getirebilirsiniz, Yolculuğumun 28 saat gibi uzun bir süre olmasının sebebi kesinlikle keyfi olarak Almatı'da vakit geçirmem için seçtiğim "uzun bekleme" 'den ötürü oldu. Siz aktarmalı uçuşunuzu çok daha kısa bir süreye indirebilirsiniz. Örneğin 17 saatlik uzun bekleme yerine 3 saatlik beklemeyi seçmiş olsam, yolculuğum 13 saat 50dk sürmüş olacaktı. Ve işte bu da görebileceğiniz en kısa aktarmalı uçuşlardan biridir muhtemelen. Bu konu hakkındaki daha detaylı yazıya ilerki tarihlerde bloğumdan ulaşabilirsiniz. Uçuş süresi ve bekleme süresi bazen kafa karıştırabiliyor.

Tabi eğer: " 17 saat 50 dakikalık uzun beklemeyi ne yapacağım ben ? " Diyorsanız o zaman kısa beklemeli bir uçuş tercih edersiniz olur biter. Dediğim gibi ben 3-4 saatlik havaalanında kısa bekleme yapıp (Ki o bile uzun bence.) sıkılacağıma 16-17 saatlik uzun bekleme ile Almatı'yı gezmek istedim. Buralara kadar gelmişken bir ülke daha fazladan göreyim dedim fena mı?

Sonuç olarak istediğimiz uçuşu, uçak biletini bulduk.

Ve son yapmamız gereken şey; bize uygun olan uçuşun biletini satın almak. Bunun için de; yukarıdaki fotoğraftada gördüğünüz gibi seçtiğiniz uçuşun altında bileti alabileceğiniz siteler yer alıyor. Eğer orada yer alan sitelerden herhangi birini daha önce kullandıysanız ve güvenli olduğunu biliyorsanız, o siteye tıklayıp bilet alma işleminize devam edebilirsiniz. Skyscanner sizi yönlendirecektir. Şahsen ben bu siteler hakkında pek fazla bilgi sahibi olmadığım için güvenipte ilk gördüğüm siteye sırf "ucuz" diye atlamadım. Ne yaptım peki? 

İstanbul - Güney Kore Uçak Biletimi Nasıl Aldım? SkyScanner İle Ucuza Uçak Bileti Nasıl Alınır?

En güvenli yol;  bileti kendi havayolu şirketinden satın almak.
Bulduğum bilet; Air Astana havayoluna aitti. Bu yüzden Skyscanner'da bulduğum istediğim uçuşun biletini almak üzere airastana.com adresine girdim.

Burada Skyscanner ile işimiz bitmiş oluyor. Bu yazımda uçak biletimizi bulmuş olduk, bir sonraki yazımda ise Air Astana ile uçak biletimi nasıl aldığımdan bahsedeceğim.

Yazımın devamını okumak için tıklayın;

Hayallerinizin gerçek olması dileğiyle bir sonraki yazımda görüşmek üzere!

Güney Kore sevdalısı Yura 유라 Kaori 香り

Yura 유라 Kaori 香り

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇEKİLİŞ KAWAİİ BOX HEDİYE PAKETİ | BLIPPO SURPRISE KAWAII MIXED BAG GIVEAWAY UNBOXING

GÜNLÜĞÜMDEN : Kore'ye Gidiyorum | Ya Beni Kore'ye Almazlarsa? | Kazakistan'da PASAPORT SORUNU

Fire Emblem: Three Houses Edelgard Cosplay Costume Outfit for Both Men and Women Halloween Carnival Suit